Verslag Londen

Begin 2010 zijn we voor een paar dagen naar Londen gegaan. We hadden de treinreis gewonnen en hebben dus een paar dagen enorm genoten. Hier kan je eindelijk mijn verslag lezen.

Op donderdag 25-02-2010 zijn we ’s ochtends vroeg met de trein van Diest naar Brussel gereden, waar we de Eurostar om 8 uur namen richting Londen. In de Eurostar reden we in de luxe klasse, waardoor we een heerlijk ontbijt te eten kregen. We kregen namelijk een croissant, een broodje, confituur, yoghurt, champagne, koffie of thee. Om 9 uur plaatselijke tijd kwamen we dan aan in St Pancras Londen. Daar hebben we eerst een Oyster Card gaan kopen, waardoor we zeer makkelijk de bus en metro konden nemen. Vandaar hebben we de bus genomen ri
chting Kensington, onderweg zijn we veel te vroeg afgestapt, namelijk aan de halte “May Fair”, waardoor we dus nog een heel stuk te voet hebben gedaan met onze zware bagage.
Eindelijk aangekomen in het hotel, Kensington Close, konden we meteen in onze kamer. Het was een kleine maar geriefelijke kamer. Alles was aanwezig, zoals koffie en thee, een grote douche, tv, ..

Na onze bagage de juiste plek gegeven te hebben, zijn we terug vertrokken om Londen te gaan verkennen. Op ons lijstje stond als eerste Camden Town, waar we al veel over gehoord hadden, in Camden Town zag ik een zeer mooi jurkje hangen, maar het was jammer genoeg wat prijzig, daarom zouden we het op dinsdag, als we terug naar huis zouden rijden gaan halen. Dan kregen we namelijk de waarborg van het hotel terug. (Jammer genoeg paste het kleedje me niet helemaal en heb ik het op dinsdag dus ook laten hangen.) Ook gingen we er naar de markt, want Camden Town bestaat namelijk uit allemaal kleine winkeltjes en kraampjes, heel gezellig om er te winkelen. Maar ook Camden Town heeft Turken die graag hun kledij verkoopt, dus nadat ik even naar andere jurkjes keek, werd ik ineens verstikt door een veel te kleine jurk , die volgens de verkoper perfect paste, een blik naar Nils sprak boekdelen en ik heb mezelf dan maar terug laten bevrijden uit dat ademloos jurkje. Hierna zijn we iets gaan drinken in het gezellige “Worlds End”, wat nog maar net open ging om 11uur. Daar hebben we ons even kunnen opwarmen en drogen want het was al een beetje aan het regenen.
In Camden Town hebben we de metro genomen richting Oxford Steet. De metro is erg handig in gebruik, gelukkig hadden we de nodige kaarten en alles wees zichzelf uit. In Oxford Street gingen we eerst op zoek naar de Disney store, heb mijn ogen kunnen uitkijken en wist niet wat eerst te kopen, aangezien ik dus totaal niet kon beslissen heb ik niets meegenomen. Maar zijn we verder gaan wandelen op de grootste wandelstraat in Londen. In Marks&Spencer kocht ik een prachtig lange zomerjas, die ik onmiddellijk in mijn maat vond! Woohoo! Ook hadden ze nog grotere maten. I love Marks&Spencer! :)
Nadien zijn we ergens een zijstraat ingeslagen en hebben we een gezellige Pub gevonden waar we heerlijk gegeten hebben. Eerst kregen we wortel-pompoensoep, daarna Fish & chips en als dessert kregen we Apple Crumbe. Na het heerlijke eten hebben we nog een stuk Oxford Street afgewandeld, in een boekenwinkel hebben we een Engelse kookboek gekocht en nadien zijn we erg moe naar ons hotel gegaan.

Op Vrijdag mochten we voor de eerste keer van het Engels Ontbijt in het hotel proeven. We hadden namelijk het hotel gereserveerd met enkel ontbijt, middag- en avondeten zouden we in Londen zelf wel doen. Het Engels Ontbijt was heerlijk, er was zoveel keuze uit gebakken ei, bacon, worstjes, toast, rosti's, bonen, maar ook verschillende broodjes en croissants en cornflakes. We hebben elke ochtend ons buikje rond gegeten. Na het ontbijt hebben we de metro genomen want we zijn toen naar 'London Bridge Experience' geweest, eerst leer je over hoe de brug is gebouwd en waarom ze in Engeland links rijden 'The left side is the right side'. Er zijn veel mensen gestorven tijdens dat de brug werd gemaakt, de brug werd dus gebouwd op lijken.

De geesten van die mensen leven nog steeds onder in de kelder van London Bridge Experience. We mochten hen wel een bezoekje brengen en dus kwamen we in 'The Tombs' terecht. Waar we elkaars schouders moesten vastnemen, niet lossen en waar we dan telkens al de geesten voorbij liepen. Sommige hadden messen vast of een kettingzaag, andere sprongen voor je of raakte je zachtjes aan. Ik heb nog nooit in mijn leven zo hard gekrijst. Het is écht een aanrader om hier eens naartoe te gaan als je in Londen bent.
Na deze ervaring zijn we naar 'The Dungeon' geweest, daar werd ons het verhaal verteld over verscheidene personages, onder andere Jack the ripper die in 1888 verscheidene prostituees vermoord maar nooit gevonden wordt. Bloody Mary die alle mensen die iets anders geloofden dan zij zelf liet afslachten. Sweeny Todd, die voor Mrs Lovett voor vers vlees voor haar taarten zorgde.

Nadien zijn we via de Tower Bridge naar Sint Paul Cathedral gewandeld. We wilden daar de metro nemen richting Oxford Street. Dus besloten we een heel stuk te wandelen richting Waterloo station. Toen we daar uiteindelijk aankwamen zagen we voor het eerst in ons leven een 'Burger King', we zijn daar dan ook eens een hamburger gaan eten.

Dat hadden we beter niet gedaan want nadien werden we verwacht bij Gordon Ramsey in zijn restaurant 'Mase', daar kregen we jammer genoeg niet zoveel meer op en het was er ook erg duur, duurder dan wij ooit gedacht hadden. Maar zo enorm lekker. We kregen als hoofdgerecht “Roodbaars met inktvis, lookpuree en konijnbolognese” als dessert kregen we het overheerlijke “chocolat delice”.
Op Zaterdag zijn we na het ontbijt eerst de Tower of London gaan bezoeken, wat in de loop der eeuwen heeft dienst gedaan als koninklijk paleis, fort, staatsgevangenis, maar waar ook veel hooggeplaatste personen werden vermoord. Nadien zijn we terug naar Waterloo station gegaan om nog eens een Burger King te eten, want we hadden nog tijd vooraleer we aar het Medieval Banquet zouden gaan. Daar aangekomen waren we nog te vroeg dus zijn we ook voor de eerste keer in ons leven naar Starbucks gegaan, waar we een heerlijk warme chocolademelk dronken.

Het Medieval Banquet begon om 20uur, daar kregen we de volgende 2 uur een mooie show met prachtige dansen. Tijdens die show kregen we ook een viergangenmenu, hieronder kan je zien wat we te eten kregen:

Het was zeer leuk, maar toen ze zeiden dat ze van iedere tafel een koppel nodig hadden werden wij natuurlijk uitgekozen, heel verlegen moesten we dan mee door de zaal dansen en werden we voorgesteld als Lord & Lady. Al bij al was het toch zeer leuk en vooral erg lekker!

Op zondag zijn we naar Madamme Tussauds & Scream geweest, daar was het enorm druk en het viel ons ook een beetje tegen, toch zijn we op de foto kunnen gaan met onder andere Jennifer Lopez, Daniel Radcliffe, Johnny Depp, Nicole Kidman, Shrek, Tom Cruise, John Travolta, Samuel L Jackson, Madonna, en nog vele andere. Na ons bezoekje zijn we uitgebreid gaan winkelen in Harrods.. Grapje, zoveel budget hadden we ook niet. Het is wel een zeer knap winkelcentrum. We zijn nadien maar gaan winkelen in Tesco Metro, dat paste beter binnen budget. We zijn toen nog eens naar Oxford Street geweest, waar we in Garfunkel een heerlijke beef met Yorkshire pudding, Chicken mushroom ham pie en chocolate fudge cake met vanille ijs hebben gegeten. Nadien zijn we richting ons hotel gegaan, waar we in kensington naar een piano bar met live jazz band zijn geweest.

Maandag was onze voorlaatste dag in Londen, we zijn toen met de bus naar Oxford Street gegaan, toen we Oxford Street hadden uitgewandeld dachten we de bus te nemen naar Covent Garden, maar tot onze verbazing stonden we bijna aan Covent Garden, dus daar zijn we dan ook maar te voet heen geweest. Dit schattige winkelcentrum is echt iets wat je moet bezoeken. Lekker rommelmarktjes gaan doen. Ook hebben we daar nog eens naar de Starbucks geweest. Lekker toch! Nadien hebben we de metro genomen richting Tower Bridge, want op vrijdag hadden we daar een klein restaurantje gezien, waar ze verscheidene pies verkochten. Maar na het menu te bekijken hebben we het toch gehouden op Fish&Chips. Het heeft ons ook enorm gesmaakt! Nadien zijn we naar het Buckingham Palace geweest, waar we lekker in het zonnetje op de trappen hebben genoten van het uitzicht.

Nadien zijn we iets gaan doen waar we al de hele week over gedacht hadden. Want telkens als we de bus naar ons hotel namen, werd er in de bus gezegd “10 to Hammersmith”.

Dus op maandagavond hebben we de bus genomen naar Hammersmith. En wat een gezellig dorp is dat! Daar lopen geen toeristen rond (buiten onszelf dan), je hebt er echte Britse winkeltjes, een leuk shoppingcenter, leuke souvenierwinkeltjes. En in een kleine bar hebben we de lekkerste cottage pie ooit gegeten. Als we nog eens naar Londen gaan, gaan we zeker en vast meer kleinere dorpen bezoeken.

De dag dat we naar huis moesten was dinsdag 02 Maart. Met veel spijt in ons hart pakten we onze koffers en gingen we aan de balie ons afmelden. We kregen wel onze waarborg terug en met dat extra geld in onze portefeuille zijn we toch nog eens de disney store op oxford street binnen gewandeld, maar jammer genoeg heb ik niets naar mijn goesting gevonden (eigenlijk zag ik teveel naar mijn goesting, waardoor ik totaal niet kon kiezen..). Dan zijn we het jurkje in Camden Town nog gaan passen, maar jammer genoeg paste het niet :( Het was maar 1 maatje te klein, waardoor ik het dus niet toe kreeg. Erg jammer want het was een prachtig jurkje! Toen zijn we via Watloo station (Burger King!!) naar St Pancras station gegaan, waar we de Eurostar richting huis namen. In de Eurostar kregen we nog een niet zo lekker avondmaal. Maar we hadden onze buikjes toch al vol. Rond 22 uur kwamen we terug thuis aan.
We willen deze reis zeker en vast opnieuw doen! Het is enorm mee gevallen en het was gewoonweg zalig!

1. Super! Iets om zeker eens over te doen :)