M.A.C - Make-up les!

Vandaag heb ik de kans gekregen om een make-up les te volgen bij M.A.C.
Ik ken namelijk een verkoopster en zij had examen van Make-Up Artist (MUA) vandaag, daarom zocht ze een paar modellen en ik was 1 van de gelukkige.

Lees snel verder over mijn MAC - avontuur ;-)


Met 3 stonden we vanochtend om 11 uur te wachten in de M.A.C Pro store in Antwerpen.
We mochten mee naar een lokaal boven de winkel gaan waar we apart genomen werden door de "examinator", we kregen alledrie een prent met een look die we moesten uitleggen aan onze MUA.

1 persoon had een hele natuurlijke look, ze mocht geen kleur op zich hebben, enkel een lijntje aan het oog.
De andere persoon had een extravagante look nodig voor een feestje, met knalrode lippen en veel zwarte eyeliner.
En ik moest een naturelle look hebben die ik voor mijn werk zou kunnen gebruiken met veel bruintinten en een zachte kleur op mijn lippen.

Het was enorm acteren, wat vond  ik dat in het begin moeilijk, maar uiteindelijk kwam het er op neer gewoon jezelf te blijven en dankzij de juiste vragen van de MUA kon ze zo de look van op de prent evenaren.

Zo veel vragen dat ze moeten stellen, over welke producten je normaal gebruikt, hoe je huid is als je uit de douche komt (zo kunnen ze weten welk huidtype je bent).. Enz.

Ook weten ze al perfect welke kleur ze moeten gebruiken bij je, de foundation en poeder die ze bij mij gebruikte was gewoon perfect! Ik kon niet zien dat er een kleur op zat, maar wel dat mijn huid mooi egaal was. Doet me eraan denken dat ik zeker nog eens moet vragen welke kleuren dat net waren (ben ik vergeten).

Na de vragenronde is ze de producten gaan nemen en is ze begonnen met de uitleg over welke producten ze juist ging gebruiken en of ik de kleuren mooi vond. (de oogschaduw moest wat lichter zoals op de foto, en nadien heb ik dan nog eens gewisseld want ik had een matte kleur gevraagd, maar na nog eens op mijn prent te kijken had ik eigenlijk een glanzende kleur nodig. Sorry!!).

Ze legde uit dat het de bedoeling was dat ze uitleg gaf over de producten, dan telkens het product gebruikte op de helft van mijn gezicht en dat ik de andere kant zou doen. Ik was al bang dat mijn kant op niets ging trekken, maar ze legde alles zo goed uit dat ik niet zoveel verschil zag op het einde.

De producten waren goed gekeurd dus begon ze met het maquilleren.
Eerst gebruikte ze de 'MAC - Wipes', een soort vochtige doekje waarmee je al de make-up en onzuiverheden op je huid weg zomaar weg veegde.

Dan heeft ze de 'Studio Moisture Cream' gebruikt, een hydraterende dagcreme gemaakt van onder andere passievrucht, groene thee, en spinazie! Maar wees niet bang, je zal er niet groen van worden!

Nadien kreeg ik alvast een 'Lip conditioner' op mijn lippen, want ik heb veel last van droge en gesprongen lippen.

De foundation die ze nadien gebruikte was de 'face and body foundation', wat je dus niet enkel voor je gezicht kan gebruiken, maar voor je hele lichaam. (Op de catwalk wordt het trouwens vaak gebruikt op de modellen hun benen.)
Handig is dat deze op waterbasis gemaakt is, waardoor het een zeer lopende foundation is die zeer goed uismeert.

Dan kreeg ik een mooie zachtroze blush op mijn wangen. Hiervoor gebruikte ze de 'cremeblush', ik denk dat het de kleur 'posey' was, maar hier ben ik niet zeker van. Handig, zo'n blush in cremevorm. Het smeert goed uit en vermengd zich zeer goed met de foundation waardoor het een natuurlijke blush lijkt en het niet geschilderd op je gezicht ligt.

Daarna gebruikte ze een poeder om af te werken, maar ik moet jammer genoeg toegeven dat ik absoluut niet meer weet welke poeder het juist was. Ik vermoed de 'Mineralize skinfinish', maar het kan evengoed de 'Studio fix powder' zijn. Dus het spijt me, hier heb je de naam nog te goed van me :)

Dan is ze aan mijn ogen begonnen.

Eerst kreeg ik een primer op, daarvoor gebruikte ze de 'Paint Untitled', dit is te vergelijken met Paint Pot maar het zit in een tube, ook kan je deze in verschillende kleuren kopen en gebruiken zonder dat er oogschaduw over hoeft. (Handig!)

Dan kwam er een mooi potloodlijntje bovenaan en onderaan mijn wimpers. En 3 oogschaduw kleuren op mijn ooglid. Dit vond ik eigenlijk wel erg mooi, ik gebruik anders ook 2 kleuren maar dat valt altijd zo hard op, nu viel het niet op en was het een mooi geheel.

Als afwerking was er de mascara, ze heeft me geleerd dat het handig is als je uw mascara-borsteltje plooit, maar dit ben ik niet gewoon en dat lukte me dus niet zo goed.

Mijn wenkbrauwen werkte ze af met een 'Brush-on gel' in de kleur clear. Dat is ook iets wat ik nog nooit gebruikt heb en op dat moment vond ik het wel mooi, maar na een uitgebreide inspectie thuis vond ik het toch geen meerwaarde hebben.

En als laatste kregen mijn lippen een basis met een lippen-potloodje, en daarna mooi kleurtje met 'Tinted lip conditioner', ik denk in de kleur 'Petting Pink'.
Heel erg tevreden over die conditioner, mijn lippen voelen heel erg zacht aan, en de kleur is er toch lang op gebleven.

Aangezien er nog tijd genoeg was heeft ze me nog de 'Cleanse off oil' laten zien en wauw, wat een handig product. Zelfs mascara kan je daar in no time mee weg krijgen.

Het was een unieke ervaring en zeer leuk! Bedankt D. dat ik dit mocht meemaken.

Ik mag ook met veel blijdschap zeggen dat alledrie de MUA's geslaagd zijn en ze dus make-up les mogen geven bij M.A.C!
Profitiat dames!

En natuurlijk heb ik na de les nog wat productjes meegenomen, je kan de M.A.C shop toch niet buitengaan zonder een zakje van M.A.C in je handen ;)
Ik heb bij:
- Pigment Old Gold
- Nagellak Vintage Vamp
- Oogschaduw sumptuous olive
- Cleanse off oil

Ik raad zeker aan om eens een make-up les te volgen, bedenk goed wat voor look je wil leren en op dat moment kan je alles vragen! Het kost 100 euro, maar na de les mag je voor die 100 euro aan producten kiezen.

4 opmerkingen:

  1. Woooh, dat is zo leuk. Echt geweldig zo'n ervaring. Ik ben jaloers. Liefs, xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat moet echt een super ervaring zijn!! wel jammer dat er geen foto's zijn ;-). Zou je wel eens willen zien, volledig opgemaakt door een mac-juffrouw! :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. ja, ik vind het ook jammer dat ik geen foto gemaakt heb.
    Toen ik thuis kwam was het licht niet goed genoeg meer om een mooie foto te nemen.

    Ik zal de look wel eens een keertje na maken en dan hopelijk een foto maken :)

    BeantwoordenVerwijderen